Všestranný hořčík

Proč je hořčík tak důležitý?

Hořčík je obsažen pouze v několika potravinách.

Hořčík je skutečně všestranná minerální látka, která hraje roli téměř ve všech funkcích organismu: Reguluje více než tři sta enzymů a podílí se na práci svalů. Proto není divu, že asi jedna třetina vlastního hořčíku v těle se nachází ve svalech. Hořčík podporuje svaly tím, že zajišťuje, aby se svalová vlákna stahovala a uvolňovala.

Obecně není potřeba hořčíku při těhotenství výrazně vyšší než předtím. Nicméně z důvodu jeho univerzálních funkcí byste si měla zajistit jeho neustálý a dostatečný příjem.

Potraviny s vysokým obsahem hořčíku

Významné množství hořčíku je obsaženo pouze v několika potravinách. Pro přísun hořčíku jsou dobré pšeničné klíčky nebo slunečnicová semínka, ty však hrají v denní stravě pouze malou roli. Obecně byste měla dávat přednost celozrnným výrobkům před bílou moukou. Také fazole přispívají k příjmu hořčíku.

Dobrým zdrojem hořčíku jsou vhodně vybrané minerální vody. Stojí za to pečlivě si prohlédnout etiketu. Vhodný obsah hořčíku je 100 mg na litr.

Jak se projevuje nedostatek hořčíku

Nedostatek hořčíku bude mít bolestivé následky, a to většinou v noci. Řeč je o  dobře známé křeči do lýtka. To lze napravit přísunem hořčíku. První varovné signály: Pokud pociťujete mravenčení v rukou a nohou, mohlo by to být nedostatkem hořčíku.

Příznaky velkého nedostatku hořčíku mohou být nervozita, zapomnětlivost a závratě. V extrémních případech může nastat předčasný porod (kolem 30. týdne), protože svaly dělohy se stahují. Zajistěte si dostatečný přísun hořčíku ve stravě. V případě jakýchkoli problémů se obraťte na svého lékaře!