Vitamín B6

Proč je vitamín B6 tak důležitý?

Bohatá na vitamin B6 je celozrnná mouka a zelenina

Vitamín B6 je také znám jako pyridoxin a stejně jako kyselina listová patří do skupiny vitamínů B-komplex. Zajišťuje optimální využití nezbytného nutričního proteinu z naší stravy. Těhotné ženy mají zvýšenou potřebu proteinů, a tedy zvýšenou potřebu vitamínu B6. Kromě toho se vitamín B6 podílí i na krvetvorbě. Objem krve stoupne v průběhu těhotenství o více než jeden litr, a s tím přímo souvisí i zvýšená potřeba vitamínu B6. Podílí se  rovněž na důležitých funkcích nervového systému a podporuje celkovou imunitu.

Potraviny s vysokým obsahem vitamínu B6

Ryby nebo maso, celozrnné výrobky nebo zelenina – vitamín B6 se v potravinách vyskytuje pomerně hojně. Bohaté na vitamín B6 jsou zejména fazole a banány. Problémem je, že vitamín B6 je velmi choulostivý. Je rozpustný ve vodě  a působení ultrafialového světla způsobuje jeho ztrátu. Doporučuje se kupovat potraviny v co nejčerstvějším stavu a připravovat je rychle a šetrně. Studie prokázaly, že nedostatek vitamínu B6 většinou nastává v posledním trimestru těhotenství. Doporučuje se tedy dodatečný přísun vitamínu B6 například ve formě potravinových doplňků.

Jak se projevuje nedostatek vitamínu B6

Vážný nedostatek tohoto vitamínu vede ke kožním, nervovým a očním problémům a k anémii. Přísun vitamínu B6 je proto nutné pečlivě hlídat.