Dostatečný příjem tekutin

Vaše tělo potřebuje velké množství tekutin

Ať jste těhotná, nebo ne: Nejdůležitější je dostatečný příjem tekutin

Dostatečný přísun nápojů je důležitý, protože v těhotenství Vaše tělo vyžaduje vodu nejenom jako transportní prostředek, ale také kvůli tvorbě další krve a amniotické tekutiny pro zásobení nenarozeného dítěte. Pijte nápoje jako jsou minerální vody, naředěné ovocné šťávy, zeleninové šťávy, ovocné a bylinkové čaje.

Vyzkoušejte HiPP  BIO Ovocné šťávy, které je možné zředit v poměru 1 : 2 s minerální vodou.

Potraviny, kterým je třeba se vyhýbat

Budoucí matky by neměly pít čistý ovocný nektar, ovocné džusy a limonády, protože obsahují velké množství cukru a tedy zbytečné kalorie. Kromě toho byste se měla v zájmu zdraví Vašeho dítěte absolutně vyhýbat alkoholu.

Konzumace zrnkové kávy a černého čaje by měla být snížena na 2–3 šálky denně, protože příliš velké množství kofeinu by mohlo mít nepříznivé účinky na zdraví matky i dítěte. Vhodnější je pít kávu bez kofeinu nebo lahodný bylinkový čaj.

Tekutiny potřebujete, i když nepociťujete žízeň.

Několik užitečných rad pro ženy, které nejsou schopny pít takové množství: Pijte nápoje, které vám chutnají, v pravidelných denních dobách, například hned ráno, při polední přestávce a potom časně večer. Pití je záležitostí zvyku; často na něj lidé prostě zapomenou.

Tekutiny potřebujete, i když nemáte žízeň. Z tohoto důvodu mějte vždy po ruce láhev minerálky nebo hrnek čaje, ať už na svém pracovním místě nebo na kuchyňském stole. A nezapomeňte prosím, že zejména při kojení vaše potřeba tekutin ještě dále vzroste.

Doporučený příjem tekutin

Žena, která není těhotná Těhotná žena Kojící matka
Nápoje 1410 ml 1470 ml 1710 ml
Pevná strava 860 ml 890 ml 1000 ml
Cel